Acreditarea în domeniul Educației școlare cu numărul 2021-1-RO01- KA120-SCH-000047394 facilitează derularea în cadrul Colegiului „Școala Națională de Gaz” Mediaș a unor proiecte în domeniul ERASMUS+ KA120, EDUCAȚIE ȘCOLARĂ. Pentru anul scolar 2023 – 2024 ne propunem ca prin intermediul proiectului cu numărul 2023-1-RO01-KA121-SCH-000125321 care se derulează în perioada iunie 2023 – august 2024
26 de elevi și profesori să participe la activități de mobilitate în două fluxuri: 4 profesori organizați într-un flux la stagii de pregătire în Portugalia și 22 de elevi însoțiți de 3 profesori la activități educative în Grecia.
Obiectivul central al proiectului este oferirea unei alternative viabile profesorilor și elevilor pentru cresterea calitatii procesului de formare profesionala in vederea gestionarii corecte a sanselor de evoluție în cariera, pentru formarea profesională si pregătirea uilterioară.
Principalele obiective ale proiectului sunt îmbogațirea strategiilor/metodelor de predare – invatare – evaluare, dezvoltarea competenţelor digitale, dezvoltarea competentelor cadrelor didactice pentru diminuarea fenomenului de bullying-ului/cyberbulling-ului, dezvoltarea competentelor profesorilor și elevilor privind schimbarile climatice si dezvoltarea durabila si formarea unui stil de viata prietenos cu mediul
Pentru fluxul din Portugalia, profesorii vor participa la un curs special conceput pentru cei care doresc să-și înceapă călătoria în TIC (Tehnologia Informației și Comunicațiilor) și să-și încorporeze cunoștințele în clasă. Obiectivul cursului este de a permite participanților să introducă TIC în sălile de clasă și să aplice abilitățile dobândite pentru a face cunoștințele accesibile prin utilizarea și crearea de resurse digitale pentru predare și învățare. Participanții vor lucra cu instrumente TIC pentru editarea imaginilor și a sunetului, colaborare, managementul clasei, chestionare online etc. Acest lucru va duce la crearea unui mediu de lucru sigur și eficient, care să permită crearea de materiale digitale atractive și motivante pentru elevi. Prin intermediul unei combinații eficiente de formare formate (de exemplu, ateliere practice, seminarii, învățare bazată pe proiecte, proiecte de teren se vor explora o serie de instrumente TIC din mai multe perspective, precum și cultura și realitatea țării gazdă. Acest lucru va ajuta la crearea de învățare, motivație și naturalitate, curiozitate care invită la comunicare.
După participarea la cursul de formare, personalul didactic al instituției noastre va aplica cunoștințele, competențele și valorile dobândite, prin dezvoltarea și integrarea la clasă a unor activități practice și resurse de predare-învățare- evaluare accesibile tuturor profesorilor, în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate spre nevoile elevilor și adaptate particularităților de vârstă și intereselor acestora:
– Proiectarea și susținerea de activități la clasă, în care să fie integrate cunoștințele dobândite în cadrul cursului (în perioada 15 martie 2023 -15 iunie 2024).
– Periodic se va realiza și un proces de analiză și de reglare a strategiilor în urma feed-back-ului primit de la elevi;
– Crearea de unități de învățare (1 unitate/lună/persoană) pornind de la metode moderne de predare a conținuturilor și care să promoveze interculturalitatea și valorile europene;
– Realizarea unei activități extracurriculare/semestru/persoană la care să participe minim 20 de elevi și care să fie bazată pe utilizarea noilor tehnologii ale informațiilor și comunicării și care să includă metode moderne de lucru;
– Actualizarea portofoliului profesional al beneficiarilor cu documente realizate pe parcursul implementării proiectului – pana la 1 septembrie 2024;
– Realizarea unui ghid cu toate proiectele didactice ale activităților propuse de profesorii incluși în programul de formare.
– Acordarea de consiliere permanentă colegilor care doresc informații suplimentare.
La nivel managerial activitățile de integrare a experiențelor și competențelor dobândite în urma participării la cursul de formare se vor desfășura astfel:
– Activități derulate în cadrul Consiliului de Administrație, ședințelor CEAC și ale Consiliului de Curriculum: realizarea de către beneficiarii cursului de formare, colaborarea cu membrii CA pentru revizuirea Planului de Dezvoltare Instituțională și ajustarea unor obiective, acolo unde este cazul
Pentru fluxul din Grecia, cei 22 de elevi de la specializarea Matematică Informatică clasele a XI –a și a XII –a vor participa la activități în domeniul Educație Școlară derulate în Paralia Katerini având ca partener Colegiul Platon m.e.p.e. Obiectivele majore sunt dezvoltarea unor competențe digitale care să asigure protecția în mediul online, dezvoltarea durabilă și formarea unui stil de viata prietenos cu mediul, dobândirea de cunoștințe culturale din zona respective și implementarea unor tehnici de socializare cu elevi din state europene.
Astfel, proiectul vizează să satisfacă nevoia exprimată de elevii și profesorii școlii privind utilizarea în condiții de siguranță a resurselor informatice în procesul de învățare, dezvoltarea abilităților de comunicare, de aprofundare asupra educației pentru mediu și de promovare a valorilor europene astfel încât să formeze elevilor abilități și atitudini care să susțină dezvoltarea lor personală.
În același timp, fiind cufundați în societatea, istoria și tradițiile portughezae – pentru profesori și grecești -pentru elevi, participanții vor avea ocazia de a experimenta un alt mod de viață și de a interacționa cu oameni și culturi diferite.
Responsabil proiect,
Prof. Sas Ioan